مشکلی هنگام نمایش نظرات بوجود آمده است.

سئوالات متدوال در مورد دامنه های IR

پورتال پشتیبانی  »  آموزش  »  Viewing Article

  پرینت

1. من یک دامنه IR ثبت کرده ام دامنه من کی فعال می گردد؟

دامنه های آی آر باید از سمت فیزیک نظری تایید نهایی بشوند و از آن جایی که این کار توسط انسان انجام می شود ، بین 2 تا 24 ساعت (بستگی به زمان سفارش شما دارد که در ساعات اداری باشد یا خیر) دامنه شما تایید خواهد شد.

البته بلافاصله پس از ثبت دامنه در سایت ما حق امتیاز آن برای شما خواهد بود و کس دیگری نمی تواند آن را تصاحب کند.

در ضمن شما می توانید توسط آموزش "بررسی وضعیت ثبت دامنه های IR" وضعیت دامنه خود را مشاهده و بررسی کنید.

توجه کنید به دلیل تعطیل بودن سازمان فیزیک نظری در روز های پنجشنبه و جمعه و همچنین تعطیلات رسمی ، دامنه هایی که در این روز ها و یا عصر روز قبل از تعطیلات ثبت شوند در اولین روز کاری پس از تعطیلات تایید می شوند.

2. من شناسه ام را از طریق سایت فراسو ثبت کرده ام ولی رمز ورود به کنترل پنل دامنه و پاسخ سئوال امنیتی رو برای ریست کردن رمز نمیدونم چیکار باید انجام بدم؟

شناسه‌هایی که توسط نمایندگان مرکز ثبت دامنه در سایت ایجاد می‌شوند به صورت پیش فرض قابلیت دسترسی به پنل دامنه را ندارند و همچنین فاقد رمز عبور، پرسش و پاسخ محرمانه می باشند. برای فعال کردن دسترسی این شناسه‌ها به پنل دامنه می‌توانید طی یک درخواست رسمی سئوال و پاسخ محرمانه و رمز عبور مورد نظر خود را از طریق ارسال به فکس و یا به صورت اسکن شده و از طریق ایمیل info@nic.ir به مرکز ثبت دامنه های آی ار ارسال نمایید.

پاسخ سئوال محرمانه و رمز عبور درخواستی شما باید حداقل ۶ کاراکتر مجاز شامل اعداد و حروف لاتین باشد و توسط صاحب شناسه بصورت رسمی و امضا شده و به همراه کپی مدرک شناسایی (برای اشخاص حقیقی کپی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی نوشتن درخواست در سربرگ و ارسال کپی روزنامه) ارسال گردد.

3. پسورد و پاسخ سئوال امنیتی شناسه نیک خودم رو درسایت Nic.ir فراموش کردم چکار باید بکنم؟

پاسخ جدید سوال محرمانه خود را طی یک نامه رسمی به واحد ثبت دامنه از طریق فکس یا به صورت اسکن شده و از طریق ایمیل info@nic.ir به Nic.ir ارسال نمایید. پاسخ سئوال محرمانه و رمز عبور درخواستی شما باید حداقل ۶ کاراکتر مجاز شامل اعداد و حروف لاتین باشد و توسط صاحب شناسه بصورت رسمی و امضا شده و به همراه کپی مدرک شناسایی (برای اشخاص حقیقی کپی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی نوشتن درخواست در سربرگ و ارسال کپی روزنامه) ارسال گردد.

4. دامنه من توسط Nic.ir تایید نشده هزینه اش چگونه برگشت میخورد؟

معمولا بعد از کنسل شدن دامنه توسط Nic.ir هزینه به صورت خودکار توسط سیستم به حساب کاربری شما بازگشت داده شده و ایمیلی برای شما ارسال میگردد در صورت عدم دریافت ایمیل با ارسال تیکت به واحد دامنه های IR درخواست عودت وجه رو اعلام کنید.

5. Nic.ir برای ثبت دامنه درخواست مدارک کرده چطور می تونم درخواست ثبت دامنه رو کنسل کنم؟

با ارسال یک تیکت به واحد ثبت دامنه های IR و اعلام نام دامنه درخواست خود را مبنی  کنسل کردن و عودت وجه هزینه دامنه اعلام کنید.

6.دی ان اس های دامنه من هنوز ست نشده چیکار باید کنم؟

با توجه به آموزش "روش بررسی وضعیت DNS های یک دامنه" دی ان اس های فعلی دامنه خود را بررسی کنید و اشکالات احتمالی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز با مطالعه مقاله "آموزش تغییر DNS دامنه های IR" نسبت به تنظیم DNS های دامنه خود اقدام کنید.

7. شناسه شرکت فراسو سامانه پاسارگاد در Nic.ir چیست ؟

شناسه شرکت فراسو سامانه پاسارگاد در سامانه  Nic.ir برابر fa482-irnic می باشد.این شناسه در فرآینده های تمدید و انتقال دامنه های IR قابل استفاده می باشد.


اشتراک از طریق
Thank you for your feedback on this article.

مقالات مرتبط

© فراسو سامانه پاسارگاد